Skip to content

Christer Falck plukker Prince-favoritter

oktober 18, 2010

Til tross for at de har et høyst middelmådig fotballag, er det mange grunner til å misunne bergenserne. Ikke minst er det mange musikalske grunner til at vi som ikke bor i regnværsbyen bør føle misunnelsens stikk – antallet flinke, unge band fra byen holder seg stadig på et høyt nivå, og nå klarer de å lokke de største artistene i verden til å legge turnélistene sine langt pokkerivold vest også.

Siste kupp for Bergen heter Prince, og han spiller i Vestlandshallen i kveld.

I den forbindelse lot vi Norges aller største Prince-fan, Christer Falck (fra Drøbak, vel og merke) plukke 15 låter av den lille, geniale mannen, og sette det sammen til en liste i Wimp (har du ikke Wimp, kan du laste det ned her).

Dette er ikke en ren best of -samling, men heller for alle som har hørt litt av Prince fra før. Vi lar Christer selv forklare:

Etter å ha kjøpt min første Prince-maxisingle på Innova i Oslo i 1981 var det kjørt, men jeg visste ikke helt hvor fan jeg var før jeg hørte “Little Red Corvette” to år senere. Etter det har jeg hamstret alt som Prince noensinne har vært borti. Ved siden av flere tusen Prince-relaterte plater, har jeg også signerte gitarer, komplett sett med babyklær, en diamantbefengt iPod i begrenset opplag, Prince-servietter, en ikke-fullt-så-stilig-tatovering-i-2010-som-i-1987 og autentisk svette på et armbånd fra 1987. Her er de 15 beste låtene fra de 15 første platene. Har holdt meg til de låtene som folk kanskje ikke har hørt i hjel, for hitsinglene bør vel de fleste ha kontroll på.

Her finner du Christers Prince-spilleliste.

Skulle du av en eller annen grunn ikke ønske å laste ned Wimp nå, gir vi – som en bonus – en smakebit på fem av låtene her:

No comments yet

Legg igjen en kommentar

