Skip to content

– Jeg har ofte vurdert å gi opp

januar 24, 2011
Denne artikkelen er hentet fra  Online.nos samarbeidspartner, ungdomsnettstedet 730.no.
Dr. DreDJ Khali-produserte «Kush» er den første singelen fra Detox. Hør hos WiMP og last ned her.

12 års venting på Dr. Dres comeback Detox blir snart nesten like komisk som Guns ‘N Roses’ skrullete mye utsatte Chinese Democracy, men selv om California-kongen kaller seg Andre 3001 (et selvironisk hint til forsinkelsen), påstår 45-åringen at 2011 er året albumet kommer. Den mediesky muskelbunten pryder forsiden av januarnummeret til XXL, som besøkte ham i byen til Eminem. Han bekrefter vår mistanke om at innspillingen ikke har vært råenkel.

– Jeg er her ute i Detroit og jobber litt med Em til prosjektet. Jeg har vært her i 2 og en halv måned… Energien min har vært veldig opp og ned med dette albumet. Noen ganger har jeg følt at jeg gjør det fordi det er en forpliktelse, istedenfor å gjøre det fordi jeg har lyst. Nå føler jeg meg bra med hensyn til albumet, jeg føler at det blir slik det skal være.

– Flere ganger har jeg tenkt; «Vet du hva? Jeg gir opp. Alt begynner å lyde likt.» Men jeg har folk som sier «nei nei, la oss gjøre dette». Em, for eksempel. Kona mi, selvfølgelig. (Interscope-sjef) Jimmy (Iovine). Alle disse sier «nei nei, kom igjen, du kan gjøre det, du kan gjøre det».

Fortsetter nedenfor.


– Mesteparten av tiden har jeg gjort det fordi jeg følte at jeg måtte gjøre det… Det eneste som har pushet meg er at jeg blir eldre, og at jeg trenger noe å kunne snakke om. Men jeg kan dra inn andre artister på dette albumet som kan snakke om det jeg vil snakke om. Jeg har også slitt litt med dette… På grunn av alderen, og det å kunne identifisere seg med det yngre publikummet.

Hvorfor tror Dr. Dre at hans alder ikke virker som et tema for lytterne?

– Jeg tror det har mye å gjøre med mystikken min. Jeg har en naturlig mystikk ved meg, og jeg tror folk synes det er spennende. Jeg tror det er det. Og så er jeg veldig nøye med musikken jeg gir ut, selv om jeg har gjort noen feil her og der.

Fortsetter nedenfor.


– Jeg tar godt vare på meg selv. Jeg føler meg bedre og mener selv at jeg faktisk ser bedre ut i dag enn da jeg var i 20- og 30-årene. Jeg har tatt tester på kroppen min, og legen sier jeg er 31, haha. Jeg går for det.

Dr. Dre forteller XXL at krangelen mellom hans artister The Game og 50 Cent var grusomt både for hans business og rapmusikk generelt.

– Absolutt. Det ødela vennskap. Hvem vet hvor mye penger vi tapte. Og det var f**in’ forferdelig for hip-hop.

Doktoren er gedigen Jay-Z-fan og liker også Kanye Wests musikk, mens det er én ny artist han er ekstra glad i.

– Jeg er fan av J. Cole. Jeg liker Don Trip . Jeg var faktisk i studio med dem nylig, og jeg liker virkelig vibe’en deres. Spesielt J. Cole. Jeg tror denne kidden har en seriøs fremtid foran seg. Han er artikulert. Måten han snakker… han har det. Alt han trenger er låten.

Fun fact: Dre tilbringer ca. 270 timer i studio hver uke. Hvis det går en dag hvor han ikke lager musikk, så føler han at den dagen kunne vært dagen han laget sin største låt så langt.


 

– Jeg har ofte vurdert å gi opp
Men usikker Dr. Dre lover Detox.
Gisle G. Stokland gisle@730.no 23. jan 2011 kl. 16:23 Facebook Twitter Tips en venn Skriv ut
 

(AFTERMATH/INTERSCOPE/UNIVERSAL)
12 års venting på Dr. Dres comeback Detox blir snart nesten like komisk som Guns ‘N Roses’ skrullete mye utsatte Chinese Democracy, men selv om California-kongen kaller seg Andre 3001 (et selvironisk hint til forsinkelsen), påstår 45-åringen at 2011 er året albumet kommer. Den mediesky muskelbunten pryder forsiden av januarnummeret til XXL, som besøkte ham i byen til Eminem. Han bekrefter vår mistanke om at innspillingen ikke har vært råenkel.

– Jeg er her ute i Detroit og jobber litt med Em til prosjektet. Jeg har vært her i 2 og en halv måned… Energien min har vært veldig opp og ned med dette albumet. Noen ganger har jeg følt at jeg gjør det fordi det er en forpliktelse, istedenfor å gjøre det fordi jeg har lyst. Nå føler jeg meg bra med hensyn til albumet, jeg føler at det blir slik det skal være.

– Flere ganger har jeg tenkt; «Vet du hva? Jeg gir opp. Alt begynner å lyde likt.» Men jeg har folk som sier «nei nei, la oss gjøre dette». Em, for eksempel. Kona mi, selvfølgelig. (Interscope-sjef) Jimmy (Iovine). Alle disse sier «nei nei, kom igjen, du kan gjøre det, du kan gjøre det».

Fortsetter nedenfor.

– Mesteparten av tiden har jeg gjort det fordi jeg følte at jeg måtte gjøre det… Det eneste som har pushet meg er at jeg blir eldre, og at jeg trenger noe å kunne snakke om. Men jeg kan dra inn andre artister på dette albumet som kan snakke om det jeg vil snakke om. Jeg har også slitt litt med dette… På grunn av alderen, og det å kunne identifisere seg med det yngre publikummet.

Hvorfor tror Dr. Dre at hans alder ikke virker som et tema for lytterne?

– Jeg tror det har mye å gjøre med mystikken min. Jeg har en naturlig mystikk ved meg, og jeg tror folk synes det er spennende. Jeg tror det er det. Og så er jeg veldig nøye med musikken jeg gir ut, selv om jeg har gjort noen feil her og der.

Fortsetter nedenfor.

– Jeg tar godt vare på meg selv. Jeg føler meg bedre og mener selv at jeg faktisk ser bedre ut i dag enn da jeg var i 20- og 30-årene. Jeg har tatt tester på kroppen min, og legen sier jeg er 31, haha. Jeg går for det.

Dr. Dre forteller XXL at beefen mellom hans artister The Game og 50 Cent var grusomt både for hans business og rapmusikk generelt.

– Absolutt. Det ødela vennskap. Hvem vet hvor mye penger vi tapte. Og det var fuckin’ forferdelig for hip-hop.

Doktoren er gedigen Jay-Z-fan og liker også Kanye Wests musikk, mens det er én ny artist han er ekstra glad i.

– Jeg er fan av J. Cole. Jeg liker Don Trip . Jeg var faktisk i studio med dem nylig, og jeg liker virkelig vibe’en deres. Spesielt J. Cole. Jeg tror denne kidden har en seriøs fremtid foran seg. Han er artikulert. Måten han snakker… han har det. Alt han trenger er låten.

Sjekk ut de fem sidene med Dr. Dre i januarnummeret til XXL. Han snakker ikke om sønnen sin, som ble funnet omkommet i 2008.

Fun fact: Dre tilbringer ca. 270 timer i studio hver uke. Hvis det går en dag hvor han ikke lager musikk, så føler han at den dagen kunne vært dagen han laget sin største låt så langt.

 

No comments yet

Legg igjen en kommentar

